Bij Hoek Wegenbouw wordt overdag hard gewerkt. Om slim om te gaan met energie en energieverbruik hebben we naast zonnepanelen op het dak ook een laadpaal voor het pand geplaatst.
Hier is gekozen voor een laadpaal met twee laadpunten. Zodat de elektrische (bedrijfs)auto’s gedurende de dag opgeladen worden en de energie die wordt opgewekt door de zonnepanelen het energieverbruik door de bedrijfswerkzaamheden compenseert. Het mooie van deze combinatie is dat het slimme laadsysteem zorgt dat energie goed verdeeld wordt over de dag. Wanneer er weinig energie gebruikt wordt laden de auto’s sneller op en tijdens piekmomenten wordt het laden van de accu juist vertraagd.
Etrel laadpalen
De Etrel laadpalen staan voor duurzaamheid, gebruiksvriendelijkheid en design. De behuizing is metaal, waardoor ze tegen een stootje kunnen. De laadpaal heeft een onopvallend, strak design en is voorzien van een LED-scherm. Hierop kun je de laadstatus raadplegen of een logo afbeelden.
Om stroomuitval te voorkomen is Dynamic Load Balancing (DLB) uitgevonden. Het systeem meet elke seconde hoeveel stroom er wordt afgenomen en grijpt in wanneer een kritische grens nadert. Daarom gaat het opladen van de auto’s niet op elk moment van de dag even snel.
Software van E-Flux
Zonder software, laadpaal. Hier is gekozen voor E-Flux vanwege het gebruiksvriendelijke karakter en omdat deze software veel mogelijkheden biedt voor het toewijzen van rechten en tarieven.
Daarnaast heeft E-Flux een landelijke dekking en 24-7 support waardoor de service optimaal is!
Deel project: